اره موتوری و آشنایی با راه اندازی و استفاده درست از دستگاه نظر دهید

اره موتوری یا اره برقی بنزینی این یک اشتباه رایج میان عامه مردم می باشد که به اره موتوری (اره زنجیری ، اره بنزینی ) اره برقی نیز می گویند.

اره موتوری دستگاهی است که منبع تغذیه آن بنزین می باشد.اره بنزینی های داخل بازار دارای موتور های دو زمانه می باشند به این صورت  که باید نسبت مشخصی از بنزین و روغن را مخلوط کرده و داخل دستگاه بریزیم.

اجزای تشکیل دهنده اره موتوری

اره موتوری تشکیل شده از اجزای مختلف می باشد

ساطوری یا تیغه دستگاه

زنجیر

هندل

بدنه اصلی که شامل موتور ، هواکش، کاربراتور ، شمع

کلید روشن خاموش

اهرم گاز

پمپ روغن و مخزن بنزین

تیغه یا ساطوری و زنجیر

قسمت تیغه ی دستگاه  تشکیل شده از یک تیغه ساطوری شکل که در ابعاد مختلف می باشد و زنجیر که روی ساطوری به صورت دور تا دور قرار می گیرد و به وسیله اسپراکت که روی بدنه دستگاه قرار دارد  که وظیفه آن انتقال قدرت موتور به روی زنجیر می باشد

لبه های تیز زنجیر که کار اصلی برش را انجام میدهد باید به سمت بیرون وجلویی دستگاه به جهت عقربه ساعت باشند که به خوبی عمل برش را انجام دهد.

پمپ روغن وبنزین

در قسمت جلویی دستگاه یک پمپ روغن قرار دارد که دارای یک مخزن می باشد که همواره این مخزن را با روغن 30 یا 40 پر کنید،وظیفه این پمپ این است که روغن را به روی زنجیر و ساطوری پمپاژ کند تا زمان استفاده و برش کاری تیغه و زنجیر دچار ساییدگی نشود و باعث افرزایش طول عمر تیغه و زنجیر می شود.

درقسمت بالای دستگاه یک اهرم وجود دارد ،زمانی که آن را به جلو هدایت کنیم باعث قف شدن ایمن تیغه و زنجیر می شود وآن را از حرکت باز می دارد و تا زمانی که استفاده از آن نداریم قفل کنیم که اگر زمانی دستگاه توسط افراد نا وارد روشن شد یا زمانی که برای مدت کوتاهی از دستگاه نمی خواهیم استفاده کنیم زنجیر وتیغه به حرکت در نیایند.

موتور دستگاه

موتور اره موتوری تشکیل شده از یک سیلندر ،رینگ و پیستون ، می باشد که به وسیله ی کاربراتور سوخت آن تامین می گرد و و وظیفه تامین برق دستگاه بر عهده کویل دستگاه استه که از طریق شمع به موتور انتقال پیدا می کند.

بر روی دستگاه یک کلید تعبیه شده که برای روشن و خاموش کردن آن استفاده می شود و یک اهرم روی دسته قرار دارد که زمانی که دستگاه روشن است با فشار دادن آن دستگاه شروع به کار می کند  لازم به ذکر است قبل از روشن کردن دستگاه پیستونک روی کاربراتور را چند بار به داخل فشار داده تا بنزین از مخزن به کاربراتور وارد شود و زمانی که دستگاه مدت زمان زیادی استفاده نشده است از کلید ساساد استفاده نموده وسپس اقدام به روشن شدن کنید و پس از روشن شدن دستگاه کلید ساساد را به حالت اولیه برگردانید.

هندل

اره موتوری به وسیله یک هندل روشن می شود که تشیل شده از یک هندل و یک نخ ریسمان که به دور موتور پیچیده است که با کشیدن آن موتور شروع به کار می کند لازم به ذکر است برای هندل زدن ابتا یک دست رار وی هندل بگذارید و دست دیگر روی دسته ی بالایی و همزمان که هندل را به بیرون می کشید با دست دیگر دستگاه را به سمت پایین هدایت کنید ، البته روش های دیگری هم برای روشن کردن وجود دارد که دستگاه را روی زمین قرار داده و با استفده از قرار دادن پا روی دسته هندل را به سمت بیرون بکشید.

نکات تکمیلی

برای بالا بردن طول عمر دستگاه حتما از ترکیب  بنزین و روغن (روغن 30 یا 40) به نسبت هر 20 لیتر بنزین 1 لیتر روغن استفاده کنید و داخل منبع سوخت بریزید.

مخزن پمپ روغن تیغ را همیواره پر نگه دارید که از خشک کار کردن تیغه وزنیجیر جهت جلوگیری از ساییدگی جلوگیری شود.

دستگاه اره موتوری یا بنزینی را با توجه به طول برش تنه ی خود انتخاب کنید که استاندارد تیغه برش برای اره موتوری 40سانت و45 سانت می باشد.

هنگام قطع کردن یا بریدن درخت و چوب از برخورد تیغه و زنجیر با خاک، ریشه درخت،سنگ، و… ججلوگیری کنید زیرا باعث وارد شدن آسیب به تیغه و زنجیر می شود.

بعد از اتمام کار بادستگاه سعی کنید بنزین و روغن داخل دستگاه  را خارج کنید که ممکن است نشتی حاصل از آن باعث ایجاد آتش سوزی و خسارات جبران نا پذیری شود و همچنین از کاور پلاستیکی که برای روی تیغه دستگاه تعبیه شده استفاده کنید که از شما وتیغه محافظت کند.

ما در ابزار شاد آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشیم از اینکه ما را انتخاب کردید ممنونیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =

طراحی سایت با افتخار توسط   ناوک آنلاین
×