اینورتر جوشکاری یا دستگاه جوش آشنایی با آن و استفاده بهینه نظر دهید

اینورتر جوشکاری نوعی دستگاه جوش است که از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار می باشد و منبع تغذیه آن توانایی فراهم آوردن جریان بالا برای جوشکاری را دارد. کابل ورودی دستگاه جوش اینورتر از تک فاز دو رشته برای جریان 220 ولت شهری AC می باشد که این جریان AC توسط یکسری از سوئیچ به جریان متناوب DC تبدیل می شود مقدار جریان خروجی وولتاژ دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم می باشد و در طول فرایند جوشکاری توسط ولوم آمپر خروجی دستگاه جوش کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته است و نسبت با دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار کم حجم و سبک و همچنین مصرف برق بسیار کمتری دارد و کارایی با آن بسار راحت  و آسوده بوده و در اتلاف وقت صرفه جویی می شود.

مزایای دستگاه جوش اینورتر نسب به دستگاه های قدیمی این است که بادستگاه های اینورتر می توان الکترود های مخصوص از جمله  رتیلی ، قلیایی و همچنین سلولوزی جوشکاری کرد و بهترین کیفیت جوشکاری را در میان سایر روش های جوشکاری تجربه کرد.

با استفاده از اینورتر خرابی های ناشی از نوسانات ورودی و تحمل بار بالا را دارد و همچنین با ابعاد و وزن بسیار خوبی که این دستگاه ها دارند حمل و نقل آنها بسیار راحت است و بازدهی و قدرت بسیار بالایی دارد و مصرف انرزی پایینی که دارد مصرف برق پایینی دارد.

انواع اینورتر جوشکاری

اینورتر جوشکاری دارای دو مدل IGBT و MOSFET می باشد که می خواهیم تفاوت این دو مدل را شرح دهیم

MOSFET ولتاژ حالت کمتری نسبت به IGBT از خود نشان می دهد. با این حال ، د با جریان بالا ، IGBT ولتاژ حالت کمتری نسبت به MOSFET نشان می دهد ، به ویژه در دمای بالا این امر مشهود است. IGBT ها معمولاً در فرکانس سوئیچینگ کمتر از 20 کیلوهرتز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا افت سوئیچینگ بالاتری نسبت به ماسفت های تک قطبی دارند.

Mosfet (فلز اکسید نیمه رسانای اثر میدانی ترانزیستور) وIGBT (دروازه عایق ترانزیستور دو قطبی که معمولا داری ساختار مشابهی می باشند.

در تفاوت بین سیستم MOSFETو IGBT باید گفت که در منطقه کم جریان ، MOSFET ولتاژ حالت کمتری نسبت به IGBT از خود نشان می دهد. با این حال ، در منطقه با جریان بالا ، IGBT ولتاژ حالت کمتری نسبت به MOSFET نشان می دهد ، به ویژه در دمای بالا این امر مشهود است. IGBT ها معمولاً در فرکانس سوئیچینگ کمتر از 20 کیلوهرتز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا افت سوئیچینگ بالاتری نسبت به ماسفت های تک قطبی دارند.

به هنگام  خرید دستگاه جوش مناسب از کیفیت ساخت ، موجود بودن قطعات و گارانتی  آن اطمینان لازم را کسب نمایید و از واقعی بودن میزان آمپر دستگاه اطمینان حاصل فرمایید و  در زمان استفاده به ظرفیت کاری که بصورت % روی دستگاه نوشته شده توجه کنید زیرا فشار بیش از حد به دستگاه صدمه شدیدی به دستگاه وارد می کند.

الکترود هایی که برای دستگاه قابل استفاده می باشند 2.5 سایز کوچک الکترود جوشکاری است که معمولا با آمپر 60 تا 90 جوشکاری می شود 3.25 که برای فلزات 5 میلی‌متر به بالامورد استفاده قرار می‌گیرد و الکترود سایز 4 که برای مصارف صنعتی و ساختمان سازی استفاده می شود.

ما در ابزار شاد بهترین و با کیفیت ترین اینورتر های جوشکاری بازار ایران را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش را گرد هم آوردیم تا با مقایسه آنها بتوانید با توجه به نیاز خود دستگاه جوش اینورتر مناسبی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

طراحی سایت با افتخار توسط   ناوک آنلاین
×